ForsideReviewPGA Tour 2K21 anmeldelse: en solid start på en ny 2K sportsfranchise

PGA Tour 2K21 anmeldelse: en solid start på en ny 2K sportsfranchise

PGA Tour 2K21 positionerer sig selv som starten på en ny, årlig golffranchise, men sandheden er, at det kommer fra en årlig stærk stamtavle af golfspil. Denne udvikleroplevelse kan mærkes i spillet – som føles meget mere kompetent end en første gangs indsats.

Det bedste ved PGA Tour 2K21 er, at når du putter bolden og den vippes på kanten af ​​koppen, men stopper med at falde ind, vil du ikke sætte din næve gennem skærmen. Når du sømmer det første drev på et par-3-hul, og bolden faktisk rammer flaget kun for at sprænge væk for at gøre det virkelig et vanskeligt andet skud, vil du ikke oprette et controllerformet indtryk i væggen. Det er en vanskelig ting at sømme.

Som en færdighedsbaseret sport kan golf lave et virkelig frustrerende videospil. Til trods for at dette spil har trods det at være en sejrende afkast for mainstream golfspil og en ny 2K golffranchise, har historien, som holder det fra denne faldgrube. Dette er ikke rigtig en helt ny golffranchise, forstår du – udvikler HB Studios har lavet tre ‘The Golf Club’ titler i de senere år. PGA Tour 2K21 bruger disse spil som et fundament, hvorved man undgår alle de svære problemer med det første spil, der er store.

Golfklubben var allerede en af ​​de bedste golfsimuleringsoplevelser til dato, og PGA Tour 2K21 tager mange af disse systemer og kører med dem. Der er en enorm mængde dybde her, men det er også fremtrædende tilgængeligt, med assists og forenklinger, du kan skifte for at gøre noget, du har det godt med at spille.

Det vigtigste træk denne gang er selvfølgelig den fulde integration af PGA Tour. Det er rygraden i spillet, på en måde, der medbringer den virkelige verden tøj, klub og sponsorering tilpasning til din personlige avatar, rigtige superstjernespilere at møde med i rivaliseringer og de baner, der udgør selve PGA Tour-konkurrencen.

Det er gode ting, og når du er på turnéen, gør spillet et fantastisk stykke arbejde for at få det til at føle, at du ser en udsendelse. Det skærer muligvis fremad til et fremtidig hul, for eksempel, så du kan se, hvad en af ​​dine rivaler er op til længere nede på banen. Du kan springe disse øjeblikke over, men de er atmosfæreopbyggende og informative, som de skuespil, som andre professionelle fremstiller, muligvis informerer om, hvordan du nærmer dig det samme hul senere.

Ebben og strømmen af ​​golf fører til en afslappende oplevelse, som måske er en del af grunden til, at golfspil altid har været et vigtigt element i branchen. Her kontrollerer du konstant ting, før du tager af sted – afstanden, klubben, vindens retning og hastighed. Derefter justerer du ting som dit skud fade, tilgangsvinkel og kuglesnurr for at prøve at hjælpe dig. Der er ingen efterfølgende mekaniker her, som jeg kan lide. Det hele ned til, hvordan du stiller dit skud op – korrekt simulering.

Det er ikke at sige, at ting er for vanskelige eller faktisk for lette. Der er f.eks. En putt-forhåndsvisning, men du er begrænset til, hvor meget du kan gøre det, hvilket tvinger dig til at læse det grønne korrekt. Systemerne og brugergrænsefladen er bygget på en sådan måde, at når du snævert går glip af en put, du ikke føler dig snydt – dine fejl er dine egne.

PGA Tour 2K21 er intermitterende et meget smukt spil med nogle dejlige golfbanemiljøer – men nu og da skærer den til en bygning med en uforklarlig grov udseende struktur eller et skraldeligt udseende træ. Menneskelige karakterer har den slags død-øjet, tusind-yard stirrer, der brænder ind i din sjæl. Når belysningen rammer rigtigt, og folk ikke er i fokus, ser det dog godt ud. Det efterlod mig at overveje et næste generations golfspil med strålede sporstråler, der sprang ud af vandets farer, husk dig. Måske næste år.

Kommentaren fra Luke Elvy og Rich Beem er klassiske ting til tidlige sportsspil – før en enorm database er blevet opbygget, sjov, sød og generelt nøjagtig, men også gentagen inden for et par runder på 18.

Ud over PGA Tour og karriere-tilstand er der også en stærk baneskaber til spændende brugerdefinerede kreationer – en meget velkommen hold-over fra tidligere The Golf Club-titler – og støtte til en række multiplayer-tilstande. Det hele er gode, skarpe ting, og ydeevnen i pc-versionen, jeg spillede, var glat og hurtig på en fuld 4K, selvom jeg forventer, at det til et spil som dette på en magtfuld maskine.

Uanset hvilken vinkel du kommer fra, er det rimeligt at sige, at PGA Tour 2K21 sandsynligvis tilfredsstiller dine golfspilbehov. Hvis du er ny til denne slags spil, introduceres du blidt af veludviklet tutorialmekanik og charmeret af det stille kølige af det hele. Hvis du er en bortfaldt EA Tiger Woods-spiller, vil du sandsynligvis blive imponeret over de systemer og mekanik, HB Studios har opbygget i løbet af de sidste fire spil for at skelne mellem dem. Og hvis du er en Golf Club-veteran, er dette en anden solid indgang, idet den forbedrer sig iterativt på dem, der kom før. Det markerer alle kasser, og det er dejligt at se fuld licenseret PGA Tour golf tilbage i spidsen for sportsvideospil endnu en gang.

Testet version: PC. En gennemgangskopi blev leveret af udgiveren.