ForsidePcGod of War PC Tech Review - Norse en masse store forbedringer

God of War PC Tech Review – Norse en masse store forbedringer

Så meget som det kan bekymre dig nogle PlayStation Diehards, er jeg glad for Sonys nye tilgang til at bringe sine førsteparts titler til pc. Ja, de spil ankommer år forbi deres relevans, på et tidspunkt, hvor de sandsynligvis allerede har opbrugt deres potentielle salg på PlayStation Hardware. Men det er en åbenlyst fornuftig forretningstaktik, og bortset fra det er det godt for fans af videospil overalt. Så her er vi, med endnu en PlayStation-eksklusiv på vej til pc. Efter Horizon Zero Dawn og Days Gone fandt Sony det passende at følge dem op med God of Wars 2018-sort-of-reboot-sort-of-not. Se på YouTube. Jeg er en stor fan af krigsgud generelt, og især den nye iteration. Jeg spillede det i vid udstrækning på PS4, men som jeg gør med de fleste eksklusive, holdt jeg spekulerer på, hvor meget bedre det kunne køre på en pc. Næsten fire år senere fik jeg endelig mit ønske. PC-versionen af ​​Guds War – Out denne fredag ​​den 14. januar på Steam og EGS – er en grundlæggende havn, der tilbyder en lidt raffineret oplevelse, men ikke en, der er dramatisk forskellig fra PS4. For at startere er det i en meget bedre teknisk tilstand ved lanceringen end Horizon Zero Dawn, og omkring på lige fod med dage væk. Vi har haft adgang til Guds Krigskode siden slutningen af ​​december, så jeg fik at bruge tid til at poking og prodding sine forskellige bits for at se, hvad vi kan gøre. Bygningen er utrolig stabil og giver en stort set konsistent framerat. For at hjælpe med at holde denne præstation på målet, krigsgud på pc-skibe med DLSS, AMDs FSR, såvel som sin egen interne Upscaler. Men selv at køre det indbygget, det er nemt at få frammerer langt ud over konsoller med alt maxed ud. Dette er gode nyheder for dem, der ønsker at gå ud over 60fps, da spillet kan gå så højt som 120fps. Jeg har ikke været i stand til at få det til at løbe på det framerate konsekvent ved hjælp af en I7 9700k og en RTX 3080 TI på 4K. Det ville typisk svæve mellem 70 og 80fps over hele linjen. Nogle rolige områder kan skubbe dig ind i 90’erne, men det er sjældent. Hvis du tænder for NVIDIAs RTX-kort-eksklusive DLSS-indstilling – som leveres med fire kvalitetsindstillinger – tilbyder den nødvendige kant for at skubbe frameratet tættere på disse mål. DLSS styrer for at øge billedfrekvenserne ved at gøre spillet til en lavere native opløsning, inden du bruger AI-værktøjer til opskalere det – og i bedste fald er det ofte praktisk taget uadskilleligt fra native opløsning. Krigsguden viser faktisk den gengivende opløsning af hver valgt DLSS kvalitetsindstilling, hvilket er sjældent, men alligevel velkommen. Den mest forestående indstilling for mig har været DLSS ‘Ultra Performance, som gør spillet på 720p. Det ser mærkbart fuzzy i forhold til indfødte 4k, men det fik mig tættest på 120fps mål. Selvom jeg så den framerate counter nåede 120fps her, og der var det for det meste mellem 90-110fps. Af en eller anden grund kunne jeg dog ikke finde en måde at køre spillet i eksklusiv fuldskærmstilstand. Dine valg er enten vinduet eller kantløse. Dette er irriterende, men ingen steder i nærheden af ​​et stort problem i dette tilfælde, især som Guds Guds Krigs Gud, ikke ligefrem et Power-Hungry-spil, der lider af ikke at køre i eksklusiv fuldskærm, selvom jeg spekulerer på, om fuldskærm ville være, hvad der er nødvendigt for at få det tættere på til 120fps. Porten tilbyder et anstændigt sæt grafiske muligheder, hvoraf nogle giver dig mulighed for at skubbe forbi, hvad der er muligt på PS4. De to mest dramatiske ændringer er omgivende okklusion og skærmrum refleksioner. Sammenlignet med PS4-originalen er refleksioner skarpere, især i værelser med marmorgulve og forskellige reflekterende kilder – som f.eks. Rige rejserum. Opdateringen til omgivende okklusion er endnu mere synlig, da mange af de områder, du besøger, tillader noget lys ind gennem loftaksler og revner i væggen. Men ingen af ​​disse opgraderinger er dramatiske nok til virkelig at gøre noget. Refleksioner, for eksempel, mens forbedret, stadig udelade Kratos og meget af skærmen. De viser en – ganske vist mindre fuzzy – afspejling af lys og farver, men ikke tegn, våben eller andre genstande i scenen. Det er lidt skuffende, men forudsigelig, i betragtning af hardwaren, blev det oprindelige spil lavet til. Selvom billedet er skarpere samlet, kunne jeg stadig få øje på nogle af de samme problemer, jeg løb ind på konsollen. Der er ingen dedikeret AA-løsning, så aliasing er mere eller mindre, hvor det var på PS4, selv ved indfødt opløsning. Jeg ville være interesseret i, om visse fællesskabsfremstillede værktøjer med succes kan injicere AA i det, da NVIDIA-kontrolpanelets løsning har været inkonsekvent i min tid med det. En bestemt mulighed, jeg håbede, ville være tweakable i pc-versionen er desværre ikke, at det er fov. Det tredje person kamera i Guds Guds God er en af ​​de strammeste, jeg har set i ethvert spil. Sony Santa Monica vidste dette, som det fremgår af UI-indikatorerne, der var opmærksom på dig til off-screen-angreb, som blinker i næsten enhver kamp med mere end to fjender, for ikke at nævne de konstante callouts fra MIMIR og ATREUS. Jeg har altid følt, at det var en inelegant, hvis funktionel løsning. Dette problem forbliver desværre stadig i pc-versionen. Kameraet er så tæt på Kratos ’tilbage som det var på konsoller, men det er mere irriterende nu, at jeg spiller på pc for nogle få grunde, ikke mindst, som de højere opløsningseffekter gør det sværere at se disse indikatorer. Endnu en gang er jeg dog ikke helt overrasket over at se denne udeladelse. At låse op for FOV år efter, at udviklingsteamet var gået videre, ville kræve betydeligt arbejde for at justere aktivstreaming, animationer og meget mere; ikke helt realistisk at forvente i en havn, der ankommer så sent efter udgivelsen. Håbet er, at SSM har taget dette i betragtning med Ragnarok, men i betragtning af studiets ægteskab med ideen om det intime, der ikke er skåret kamera, har jeg min tvivl om. Dette har åbenbart været det mest frustrerende aspekt fra min tid med pc-versionen af ​​Guds Guds Guds. På trods af de samlede renere billeder, skarpere præsentation og væsentligt højere framerater, skal du stadig kæmpe med den utroligt smalle fov. Et andet problem fra originalen vender også tilbage på pc, og det er det mest overraskende. Stammer ved indlæsning i nye områder eller overgang til udendørs var noget almindeligt på PS4, men de var typisk smart skjult med mellemsekvenser. Med pc-porten installeret på en Gen 3 NVME SSD, gør spillet næppe nogen brug af denne hastighed. Disse elevator rides og rige rejser sektioner er omkring, så længe de var på PS4, med det ekstra problem med mærkbar stuttering som det nye område indlæser bag den lukkede dør. Du kan tydeligt fortælle, hvornår det sker også, da det er ret indlysende. Langt de fleste af disse forekommer i ikke-kampområder og varer i et sekund eller deromkring – men de er mærkbare. Nogle af de mest glansede kan forekomme i kamp, ​​hvis du er uheldig nok til at bekæmpe fjender i et område med to forskellige sektioner. Indlæsning ind og ud af spillet er hurtigere, men det handler om det. Resten af ​​God of Wars præsentation på pc er ret ligetil. Du kan slå HDR til, efter at det er blevet aktiveret i Windows til din skærm. Det tilbyder det samme niveau af tilpasning her, som det gjorde på PS4, med separate indstillinger for luminans og papirhvidt. Desværre kan du ikke gøre det samme for controllere – en anden bizarre udeladelse. Faktisk er spillet Grays ud på KeyBind-tilpasningsmenuen, så snart den registrerer en controller. Jeg fandt ikke dette for at være et stort problem, som de samme muligheder fra PS4-retur, som lader dig bytte Dodge fra A til B og bringe de klassiske X / Y-angrebsknapper tilbage i stedet for Souls-Style Bumpers / Triggers. Jeg kan forestille mig, at dette er et meget større problem for spillere, der har brug for tilgængelighedsmuligheder for visse controllere, og jeg forstår ærligt ikke, hvorfor funktionen kan tilbydes til tastatur, men ikke controllere. For at se dette indhold skal du aktivere målretningscookies. Administrer cookieindstillinger Guds pc-havn er god nok til at berettige et andet playthrough, især hvis din eneste gang med det har været på PS4. Det er en endnu bedre mulighed for dem, der savnede det for at opleve et fint actionspil med en overbevisende, spændende fortælling uden at skulle kæmpe for havnen for at få den til at køre anstændigt.