ForsidePcTony Hawk's Pro Skater 1 + 2 anmeldelse: kunsten til remasteren

Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 anmeldelse: kunsten til remasteren

Det er officielt, Vicarious Visions kan flaske nostalgi. Med Crash Bandicoot N Sane Trilogy demonstrerede udvikleren en evne til at hejse din nostalgi op fra cortex og få et spil til at se ud og føles så godt som du huskede. Med Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2, studiet har vist sig at genoplive disse døde franchiser er intet mindre end en kunst.

Fra det andet sparker du dig selv ned på roll-in på det første ikoniske lager niveau – et niveau uden tvivl brændt ind i sindet hos mange spillere fra en meget speciel demo-disk – spillet føles rigtigt. Som du husker. Hver twitch kickflip, hver anstrengt ollie, hver desperate wallplant, du søm, når du prøver at udvide din combo til disse vitale multiplikatorer; det hele er der, strålende oplyst i HDR, der tester dine reflekser i 60FPS.

Vicarious Visions har formået at redde Neversoft’s gamle kode og importere den til den nye motor, og det viser sig, fordi spillet næsten ligner det, du husker. Muskelhukommelse, der har været død omkring 20 år, vågner op i dine hænder, og du vil være en slave af dens udøde ryk.

Det er virkelig intet mindre end et mirakel. Andre udviklere har forsøgt og mislykkedes i høj grad at omflotte magien, der gjorde Tony Hawk Pro Skater-serien så varig. Remasters har tidligere ikke fået hastigheden helt rigtigt, undervurderet, hvor vigtig kollisionsfysikken er og fumlede de hårde, men retfærdige forhold, der får dig til at kautionere og spise lort. Andre spil, som den ulykkelige Skater XL, har lænet sig for langt ind i at få fornemmelsen af ​​at skøjte rigtigt; de har påberåbt sig realisme i forhold til godt spildesign.

Vicarious Visions ‘fortolkning af Tony Hawks Pro Skater formår på en eller anden måde at reflektere dine rosenfarvede briller af originalerne i enhver facet. Gadekunst, der er pudset på enhver tænkelig overflade, springer ud af dit tv takket være den nye motor, cu-cump-cu-cump-cu-cump-af hjul på brolægger rummer gennem gulvet og træklaps ved håndtering, når du lander et trick ekko som om det ville være under enhver konkret overføring. Se tilbage på begge spil, der kører på PSOne, og du kan se, hvor grimt og blokeret det så ud – Vicarious Visions har fået dette spil til at se, føles og lyde så godt, som du synes, det fortjener at være. Og det er ingen ringe bedrift.

Måske er den største bedrift dog, hvordan remasteren negler risiko / belønningsbalancen. På samme måde som de originale spil lever din session og dør af, om du kan udføre langvarige kombinationer, der kæder grinds, griber, vender og læber. I modsætning til originalen kan du nu også vende tilbage og manuelt – så du ved, hvornår du skal give op på en combo versus hvornår du skal skubbe den lidt mere for at få de lækre point. Og det er lige så mereish som nogensinde.

Spillet hjælper dig meget mere end dets genrerivaler gør. I Skate, Skater XL eller Session magnetiserer dit dæk ikke magisk til den nærmeste skinne eller slipper dig væk, hvis din (grådigt fik) Madonna ikke er helt færdig, når du rammer vert rampen. Denne remaster ser ud til at vide, hvornår du skal smække din skater på gulvet, og lige hvornår du skal slippe dig væk – uanset hvilken udviklingsmæssig nekromans studiet har brugt til at bestemme, hvordan man måler ‘retfærdighed’, bør det sandsynligvis forvises til et andet område. Det er for godt.

På samme måde som originalerne gør denne arkadefleksibilitet, at spillene føles mere tilgængelige – og hvorfor ikke? Det er hele appellen; jagter høje scores, har det ud med dine kammerater over en six-pack, kører session efter session for at fuldføre hvert bastard mål i Downhill Jam. Partiets jagte, de undertiden uklare mål og endda et par nye djævelsk samleobjekter fra selve Vicarious Visions er alle derinde. Studiet er gået ud over et klart kærlighedsarbejde.

Færdigheden i Tony Hawks Pro Skater kommer fra at vide, hvordan man strikker tricks sammen og væver latterligt udseende bevæger sig ind og ud af geometrien foran dig. Kan du næsebunke op til det store hul, sparke en tredobbelt umulig fra springet, lande i en manual og falde ned i en nærliggende vert rampe for at fortsætte din combo på? Eller er det bedre, du bare går på en gal 900-graders spin, mens du sacktapping dig til cølibat for at prøve at samle større point på kortere tid? Oplevelse, at kende din skater og lejlighedsvis blind held vil afgøre, hvad der fungerer – og heldigvis har du 17 (for det meste) sjove niveauer til at lære alt det i.

Du kommer muligvis allerede til dette spil, idet du ved, at det er godt (vi har haft en hel lagerdemonstration for at bevise det), men bortset fra den rigelige del, de to spil selv tjener, har du stadig mere at tygge på. Create-A-Park-tilstanden er ret robust, og selvom det kan være klodset at mestre på en kontrolpude, er pakken med værktøjer, rekvisitter og skabeloner, der er tilgængelige for dig, nok til at mætte selv den snegleste skateparkarkitekt. Uanset om du prøver at lave en rampe-for-rampe-replika af Victoria Park Skate Park (det er meget hårdt!) Eller lave en slags gimmicky, Powerslave-inspireret madhouse, Create-a-Park har du dækket.

Hvis du bare vil holde dig til asfalt og beton, skal du ikke bekymre dig; med 24 skatere (når du først har låst de hemmelige op) og et væld af udfordringer specifikt til de fire Create-A-Skater slots, vil du ikke færdiggøre alt, hvad dette spil har at tilbyde. Til denne gennemgang fik vi mere end 20 timers gameplay, og vi har næppe ridset overfladen på to pro-skatere og Create-a-Skater-suiterne. Det er 21 flere sæt udfordringer, hvor mange af dem er tilpassede.

Tony Hawks Pro Skater 1 + 2 trækker også en god balance mellem det æstetiske i begge spil. Du vil smide alle dine sessioner ud til det samme sæt spor, og mens meget af det originale soundtrack er til stede, er der også nogle tilføjelser. For det meste er det på niveau – vi har lige mål for ska (på godt og ondt) og hardcore ting blandet med hip-hop, snavs og rap. Sidstnævnte genrer falder bestemt i tråd med THPS2s mindre guitarbaserede opsætning, og jeg er allerede kommet væk fra spillet med Spotify-spillelister fyldt med nye ting at lytte til. Så den, der var ansvarlig for musiklicensieringen, har allerede opfyldt deres kort, i et vist omfang. Selvom det at gå fra Skepta til Reel Big Fish aldrig kommer til at føle sig rigtigt.

Dette er virkelig den komplette pakke: straks snavset under neglene og en fejring af, hvad skøjteløb er i 2020. Den gamle vagt – Hawk, Mullen, Muska, Burnquist et al. – får følgeskab af nykommere som Aori Nishimura, Leticia Bufoni og Leo Baker: nøjagtigt afspejler tilstrømningen af ​​kvindelige og ikke-binære personligheder på scenen, og hvor åben skøjteløb er for alle i den moderne tidsalder.

Vicarious Visions har bevist, at Tony Hawks Pro Skater var mere end bare et produkt af sin tid, og at den – ligesom skøjteløb i sig selv – har enhver chance for at trænge ind i mainstream igen. Studiet skal roses for to gange at bevise, at det er en forvalter af 90’ernes nostalgi, og at det kan genoplive spil for at være lige så gode – hvis ikke bedre! – for deres anden tur under solen.

Version testet: PS4. Kode leveret af udgiver.