ForsidePcStray Review: En rørende historie om vigtigheden af ​​kæledyr, håb og venskab...

Stray Review: En rørende historie om vigtigheden af ​​kæledyr, håb og venskab – beliggende på en purrfect legeplads

Jeg indlæser omstrejfende, og jeg er øjeblikkeligt mødt af vores lille ingefær outsider. For at komme videre, må jeg interagere med mine kolleger i Feline -venner, give dem en brudgom eller leg, der kæmper med dem, før vi alle krøller sammen for en kattemad. Det fremgår meget hurtigt, at disse kattedyr er min familie.

Stray falmer til sort efter denne korte, men kraftfulde, åbningsscene. Selvfølgelig er der allerede tårer i mine øjne. Du tænker måske på, at jeg skulle få et greb, men jeg er en katteperson gennem og igennem. Jeg har ikke haft katte i et par år, men Stray har en sjov måde at minde dig om enhver kat, du måske nogensinde har stødt på, fortid og nutid, og hvor virkningsfulde disse skabninger er på vores liv.

Fang traileren til omstrejfende her, hvis du ikke allerede har gjort det.

Men dette eventyr handler ikke om mig eller nogen af ​​de katte, som jeg har været heldig at pleje. Stray handler om outsideren (vores furball), Momo og ledsagere, Seamus og hans far og måske-vigtigst af alt-B-12. Stray er en rørende fortælling om tab, ensomhed, miljøødelæggelse og hvad det betyder at være menneske. Men omstrejfende er også en historie om håb og meningsfulde forbindelser, og hvor vigtige disse er for vores overlevelse. Uanset om du er en kat eller ej.

Når vores Furry Friend deler måder med deres familie efter et uheldigt fald ned i Dead City, begynder det rigtige eventyr – og hvilken smuk rejse det er, at vi ender med at gå i gang med. Efterhånden som den første time eller to udspiller sig, er du virkelig whiskeret væk i livet for at strejfe rundt, firbenet, og nedsænkningen ved spillet er enestående. Især i betragtning af at det er rollen som en kat, som du træder ind i, og ikke – endnu et – menneske.

Denne lille outsider kan drikke fra vandpytter så meget som de vil.

Mens du gør fremskridt gennem lejligheden og slummen, møder du en række livlige karakterer, der har form af robotter, og du vil begynde at afsløre deres individuelle historier og finde ud af, hvordan de passer ind i den bredere fortælling. Hvad skete der her? Hvorfor er byen sådan? Når du begynder at klæbe de fortællende tråde fra hinanden, bliver du dog konstant mindet om, at din hovedperson er en kat: at banke over gryder med maling, ridse døre eller tæpper, og nuzzling op til bedstemor er blot et par af katteaktiviteterne, som vores Outsider kan engagere sig i. Disse kan gøres standalone, selvom der også er mange tilfælde, hvor de også er nødvendige på handlingens højde.

Der er en konstant afhængighed af outsiderens smidighed og fingerfærdighed, som er nødvendig for at komme videre, og det er forfriskende at se, hvor dybt indlejrede evnerne for en kat er i spillets mekanik såvel som miljøsign.

Producent Swann Martin-Raget beskrev verden som den ‘Purr-fect legeplads’ for en kat i vores forhåndsvisning. Nu, bare et par uger senere, kan jeg se nøjagtigt, hvad de mener med denne følelse. Fra slummen, til Midtown og helt til fængslet, er Stray’s miljø ikke kun visuelt fantastisk, men det er spredt med platforme og genstande, som vores outsider kan drage fordel af. Gardiner, skraldespande, tårne ​​af bøger. Du navngiver det, vores kat kan sandsynligvis klatre ovenpå. Eller banke det over.

Denne lille kitty kan komme op til alle slags ondskab … inklusive at blive fanget i brune papirposer.

Ikke kun navigerer du på hvert kapitel ved naturligt at skurres gennem små huller, hoppe elegant fra platform til platform eller springe over tagene – som katte ofte gør – men ansvaret er ofte lagt til dig af andre, som du støder på over slummen, Midtown, og videre. Disse (for det meste …) dejlige robotter, der bor i slummen, ANT Village og Midtown vil hjælpe dig på din mission med at vende hjem – men du skal også hjælpe dem. Dette betyder at navigere kloakker og alle andre former for små og finede områder, som din standardrobot ikke ville være i stand til at komme igennem, og enhver handling føles så værdifuld og så værd. Det føles næsten som om din indflydelse på disse figurer er vigtigere end den virkelige opgave, der er til rådighed – hvilket gør det hjemme – da automaterne bliver så taknemmelige for alt det, du, en slankt ingefær kitty, kan gøre for dem.

Venskaberne, der udspiller sig som et resultat af din indsats, er utroligt følelsesladet og vil vække noget i din sjæl. Uden at give væk for meget af historien, er du ikke den eneste, der længes efter at være tilbage hjemme med deres familie og ud af slummen. Det ser ud til, at alle her er ensomme, tabt og længes efter et slags formål – et formål, der ligger i omverdenen. En omverden, som alle er blevet låst fra, en, hvor de fleste af vores venner ikke troede, eksisterede eller var sikkert mere.

Det er lidt indlysende, hvad dette stykke dialog kan henvise til …

Så når vores outsider lander i denne ukendte verden, ser dens indbyggere ham som et tegn på håb. For mange er det, hvad vores kæledyr er; De er så meget mere end firbenede venner og kendte. Dyr er familie, og for mange er de også symbolske på hjem og sikkerhed. I omstrejfende symboliserer vores firbenede outsider netop det, så der er ingen tilbagevenden nu-ikke kun for dem, men for alle andre møder vi også undervejs.

Jeg nævnte, at miljøet var ideelt til en kat, men hvad jeg ikke nævnte var, hvor detaljeret det hele var. Hvert kapitel i Stray har sin egen udpegede zone, og ingen af ​​dem er mindre smukke eller indbydende end det sidste. Det neondrenede landskab er fyldt med platforme, kunst, tegn og endda venlige robotter. Ikke kun er enhver gyde eller forladt hjem designet til vores kat til Waltz rundt i, men de fortæller også deres egne historier.

Når du til sidst trækker af myowing på sikkerhedskameraer, der nikker tilbage på dig, eller har haft nok af at krølle op med Morusque, når han spiller den noder, du har fundet til ham, finder du til sidst, at Momo er bosiddende i tagene. Momo og hans besætning af udenforstående byder vores søde, smidige outsider velkommen med åbne arme, når de er klar over, hvad den eventyrlystne kitty er i stand til. Tidligere forpligtet til at finde en vej udenfor, før de til sidst gav op, giver Outsider Momo et glimt af håb om at fortsætte med at gå. Her kommer vores første eksempel på miljøfortælling på sit fineste.

Hvis ting nogensinde bliver for meget, eller du har brug for en pause, krølles Morusqe op og lidt musik.

Du får til opgave at finde nogle bøger til Momo før eller senere, og du skal besøge et par forladte lejligheder for at gøre det. Mens du kæmper hver lejlighed og næsten ethvert andet område i spillet, kan du dele detaljer for at finde ud af, hvad der skete, og hvem der boede der; Du har ikke brug for for at gøre dette, men når du forsøger at finde genstande og komme til det næste kapitel, finder du dig selv ofte betaget af miljøet og gør det alligevel. Lad os ikke glemme at nævne det faktum, at mange af disse lejligheder er fyldt med krus for at slå over, tastaturer at løbe på tværs og ko -billeder til din visningsglæde.

Efterforskning forbedres yderligere af B-12. B-12 er lidt droid, vi finder tidligt i omstrejfende, og han bliver vores ledsager overalt. Bot sporer dine mål, gemmer genstande, oversætter for dig og meget mere. I slutningen af ​​spillet er der ingen tvivl om, at han er din bedste og nærmeste ledsager. Under hovedudstillingen har B-12 også os med at finde minder. Hvem er minder? Jeg kan ikke sige, men de fleste af disse er skjult væk i områder, du kun finder ved at gå ud af den slagne vej og udforske, og dermed tilskynde dig til at bruge mere tid på at analysere miljøet og hvor detaljeret det er fra en kats- Øjenvisning.

Når du forlader slummen, kan du tage en sød, omend anspændt, tur på Momos båd.

Mekanik som dette er utroligt vigtige for at fortælle hele historien om omstrejfende, men også så vigtige for at tilskynde spillere til at se lidt hårdere ud. For virkelig at sætte pris på de smukke omgivelser ved leg og indtage det vidunderlige ledsagende synthy lydbillede, vil jeg sige, at det er kritisk, at du går af den kritiske vej – og ofte også. Du vil blive så behageligt overrasket og utroligt rørt af detaljerne i denne underlige verden og dens indbyggere, at du kan afsløre.

Hvor længe kan et spil om en kat forblive frisk for? Nå, jeg forberedte mig på, at spillet blev gentagne, men Stray forbliver magisk. Skønt, hvor meget kan en kat virkelig gøre? Stray bankede denne antagelse helt på hovedet. Selv når du går videre i det senere spil, forbliver gåder og platforming friske, når du støder på nye miljøer, nye fjender og nye situationer for at komme dig ud af.

Når du er i kloakken, er gryder af maling og ridsdøre for at komme forbi fortiden, og alt bliver desto mere intenst. Det betyder ikke, at vores eventyr bliver mindre om at være en kat; Hver udfordring er en, som kun vores outsider kunne gøre, og ingen andre, og Stray lader sig ikke ned ved at gentage noget.

Overalt hvor du går, er der detaljer at bask ind og nye legende katte-størrelse opgaver at gennemføre. I betragtning af at jeg har været katten i et stykke tid nu, var spillet en tydelig påmindelse om, hvor dygtige disse dyr er. De vil simpelthen aldrig undlade at finde noget at slå over eller bryde, det er helt sikkert.

Holdt placerede zipliner giver dig ofte mulighed for at indtage landskabet af omstrejfende.

Stray er et reelt vidnesbyrd om lidenskab og dedikation af udvikler, Bluetwelve og dens kærlighed til katte. Et indie-studie, der blev grundlagt af to katte-elskere, der forlod Ubisoft for at forfølge et nyt projekt, tog Stray syv år at udvikle sig og er studiets første spil-og jeg håber inderligt, at det ikke vil være deres sidste. Det har været vidunderligt at dykke ned i en kats liv i et så upåklagelig miljø og endnu mere charmerende at lære enhver karakter at kende undervejs.

Hvilke smarte steder kan du finde til at krølle op og have en katte lur?

Spillet føles så langt fra mekanisk og sprænger i sømmene med kærlighed og liv, selv i en verden, der til tider synes at være så langt væk fra det. Det har været en fornøjelse at blive mindet om, hvor magtfulde og vigtige dyr er for mennesker. Indbyggerne i Midtown og nedenfor vil aldrig glemme vores outsider, og ja, jeg navngiver min næste kat efter Momo. Se dette rum.

Stray kan i sidste ende være indie i størrelse, men det er Triple-A i kvalitet, og selvom det kun kan vare otte til 10 timer, er det et spil, der har rørt mig i en levetid. Jeg kan ikke vente med at se, hvordan omstrejfende bringer folk sammen, for det er præcis, hvad det vil gøre. Gå nu til at kramme din kat for mig, hvis du har en.