ForsideNewsMinecraft Dungeons anmeldelse: block-rocking beatdowns

Minecraft Dungeons anmeldelse: block-rocking beatdowns

Vil du gerne se mit våben? Det’s har en lang skaft, et kæmpe lilla hoved, og jeg kan lide at kalde det Hammer of Gravity.

Faktisk det’som navnet Mojang Studios gav det – Jeg fandt det bare svævende et par meter over jorden, roterende langsomt på en måde, der antydede enorm, usynlig kraft. Siden da har jeg’vi er blevet glad for at slå onde landsbyboere over hovedet med det, som plastmol i en gammel arkade.

Over tid, jeg’Vi har forstået, at hammeren’Styrken kommer ikke fra dens enorme heft, men den krystal, der er indlejret i midten: en perle, der udøver sit eget tyngdekrafttræk. Når jeg svinger hammeren, suges nærliggende fjender ind i dens sti, hvor deres bløde kranier falder perfekt under slagbuen.

Minecraft er lidt sådan – ikke længe eller lilla, men et fænomen med sit eget kraftfulde træk. Prøv som de måtte, folket og projekterne omkring det har kæmpet for at undslippe dens bane. Tilbage i de tidligste dage brugte Mojang sine rigdomme til at finansiere Scrolls, et digitalt kortspil, der bare var lidt foran sin tid. Og inden han gjorde sig persona non grata, startede Notch arbejde med en sandkasse-rum-sim, der ville indeholde en fuldt fungerende virtuel computer.

Disse spil så ud til at trække i nogle af de samme temaer som Minecraft: skubbe mørke tilbage med lys og kraften i programmering. De antydede en studioidentitet ud over det debutspil. Men ingen af ​​dem arbejdede. I sidste ende, måske uundgåeligt, blev Mojang simpelthen Minecraft-folket.

Dungeons er kompromiset – et nyt spil, der ligner og lyder som Minecraft, men hører til en anden genre: RPG. Det første område kaldes blæksprutte kysten, tilsyneladende henvisning til fangehuller og drager’ Sword Coast. Men hvis Mojang henter inspiration fra en Baldur’s Gate-spil, det’s Dark Alliance. Dette er en fangehullscrawler, et Diablo-lignende snarere end et valg og konsekvens BioWare-spil.

Det’er også et fedt træk, da hacking og nedskæring aldrig har været Minecraft’s stærk dragt. Men her fungerer det en godbid, den flydende vægtløshed fra førstepersons sværdplay erstattet af isometrisk tap. Optagelsen er endnu bedre: Hold den højre trigger nede, og du kan dreje din karakter på deres hæl for at møde en trussel, så lad pilen flyve; jo længere du holder, jo hårdere er hit. Det kan virke underligt at udskrive auto-målet for ros, men Dungeons har mestret den særlige mørke kunst. Dens hjælpende hånd skubber forsigtigt på din skulder, respekterer din intention og giver plads til færdighedsskud.

Som med sit forældrespil der’er en forsætlig enkelhed overfor Dungeons, der gør det øjeblikkeligt sympatisk. Hent en forbrugsstoffer, og det’bruges automatisk, mens din almindelige sundhedspotion er bundet til en afkølingsolie, der frigør dig fra uklart lagerstyring eller rækker af genvejstaster. Selv når et mål beder dig om at finde udgangen, markeres dit næste trin tydeligt. Ligesom fodsoldierne i Bue-illageren’s zombiehær, kan du forlade din hjerne ved døren.

Genre-fans vil vide, at kommentaren ikke er nogen kritik: action-RPGs har længe strømline væk RPG’s forviklinger i jagt efter en zen-lignende strømningstilstand, den slags spil, der’er perfekt ledsaget af en podcast eller natteringen af ​​en ekstern ven. Alligevel findes dybden i Minecraft Dungeons’ våbenopgraderinger er velkomne.

De punkter, du henter ved at udjævne, kanaliseres til fortryllelser, som sætter dit udstyr i magiske egenskaber. I et stykke tid bar jeg et sæt læder, der gav mig en hurtig boost hver gang jeg udførte en dodge, hvilket gjorde fremadruller mere spændende end de’har været siden folkeskolen. Når disse point er brugt, kan de imidlertid’t skal skrælkes af og påføres på en anden vare, hvilket fører til nogle velsmagende afvejninger. Grøfter du din øks for at få et større skaderækvivalent, eller holder du dig med den der banker kontanter ud af fjender i stedet? Det’s til Mojang’s ære for, at plyndring er en lejlighed til alvorlig taktisk overvejelse.

Når det er sagt, er dette en action-RPG ideel for yngre spillere – ikke mindst fordi det dedikeret genskaber Minecraft’s æstetik, ned til lydene C418 er komponeret for et årti siden. Den icky slurp fra en nærliggende edderkop fremkalder stadig gyser, og der’er noget venligt og velkendt ved det hule klik på træhåndtaget, der aktiverer en rødsten-dør. Hver del af Mojang’s niveauer ser ud som om det kunne bygges med Minecraft’s værktøjer, og lokker ny skønhed fra dens biome – især den blokerende palet af græskargræsar, der med et fjernt kamera tager kvaliteten af ​​en høstlig mosaik. I en genre der’s kæmpede traditionelt i den visuelle afdeling, det’er en rigtig præstation.

Men resultaterne slutter der. Minecraft Dungeons er glade for at komme ind i action-RPG-pladsen på jordoverfladen, snarere end at grave sig ned til dens grundgrund og ændre det grundlæggende. Det ville være en ting, hvis genren var stoppet med at udvikle sig med Diablo 3, men den har det ikke’t: Borderlands og Destiny har siden splittet disse gamle ideer med shooter og open world-konventioner, og ændret forventningerne i processen. Ved siden af ​​denne revolution ser Minecraft Dungeons malerisk og bagud.

Fastgjort til min ryg ved siden af ​​Hammer of Gravity er en Scatter Crossbow. Den er bygget til at affyre tre projektiler på en gang og gør den tilfredsstillende kvist af en brudt harpe. Takket være en mærkelig fortryllelse bliver pilene større, når de flyver gennem luften – og bliver chunky harpuner, når de smider ind i væggen på Arch-illager’s festlokaler. Det’Det har været sjovt, men efter det 300. skud, jeg’m træt af det.

der’er intet galt med lidt nostalgi, men endda på det tidspunkt jeg’d vendte nedover bue-illageren i sit tårn – ikke mere end en håndfuld timer efter start – jeg var allerede syg af Redstone Golem mini-bosser, og Dungeons syntes at have udtømt sine lånte ideer. Ligesom Diablo er dette et spil designet til flere playthroughs ved stigende vanskeligheder, men få spillere vil føle sig tvunget til at vende tilbage til en søm, der’er alle tørret op efter en enkelt dag’s udforskning.

Version testet: PC med controller. En gennemgangskopi blev leveret af Microsoft.