ForsideHorrorEvil Dead: The Game Review - En groovy gore -fest, men der...

Evil Dead: The Game Review – En groovy gore -fest, men der mangler noget

Evil Dead: Spillet er et kærligt kærlighedsbrev til Sam Raimis horror -franchise og dens masse loyale fans. Jeg holder mine hænder op og siger straks, at jeg føler mig ligeglad med de onde døde film. Mens jeg er en rædsel, der er hengiven igennem og igennem, ligger min kærlighed med Crass -naturen af ​​Rob Zombie -film, når det kommer til de lækre rædsel/lejrovergang. Når det er sagt, har jeg en enorm påskønnelse af Sam Raimi’s arbejde og var stadig utroligt interesseret i at se, hvordan retningen på hans film ville blive anvendt på et asymmetrisk rædselsspil.

Forbliver ikke noget mere?

Et must-play for onde døde fans og stadig sjovt for resten af ​​os

På trods af min interesse for spillet var mine håb aldrig så høje: det sidste multiplayer -horror -spil, som jeg spillede – tilbage 4 blod – inspirerede en af ​​de største følelser af skuffelse, jeg nogensinde har oplevet, når det kommer til spil. Ja virkelig. Så denne gang, på trods af at de to spil var meget forskellige, kunne jeg ikke hjælpe med at forvente mere af det samme; De er begge rædselfokuserede multiplayer-spil, der kommer fra udviklere med ujævnhistorier. Du forstår min forsigtighed, ikke?

Men jeg blev glædeligt overrasket over Evil Dead: spillet. Det føltes som om titlen havde lært af tidligere fejl i genren for det meste. Der er heller ingen grund til at frygte, at en mangel på kærlighed til Evil Dead vil dæmpe din glæde – spillet kan spilles og parses i sin helhed, selvom du ikke ved noget om aske og venner; Du kommer bare til at få flere punchlines til at flyve over dit hoved.

"" Den berygtede motorsav vender tilbage …

Jeg har lagt hundreder af timer i dem som død efter dagslys og efterladt 4 døde 2, og min indsats blev bestemt ikke spildt, da jeg indlæste i mit første spilde -spil (det føles så underligt at sige det). Mens det åbenbart deler ligheder med andre asymmetriske rædselsspil, der kræver samarbejde mellem overlevende, er Evil Dead: spillet forbliver utroligt frisk i sin tilgang til genren. Forestil dig, hvis de gav døde i dagslys et godt lydspor, lettere at maneuver brugergrænseflade og et nivelleringssystem til karakterer, der ikke tager hundreder af timer. Forestil dig derefter, om de blandede dette med humor, gore og fuldstændig kaos fra venstre 4 Dead 2. Endelig forestil dig, at gameplayet er absolut fyldt med handling uden at føle sig indviklet eller for kompliceret. Det, du forestiller dig lige nu, er sandsynligvis ikke for langt fra det, vi får her.

Fremragende grafik og en frisk gameplay -loop gør hacking og nedskæring så tilfredsstillende

"" Der er masser af ting til seriefans at synke deres tænder i.

Det, der også slog mig, da jeg først åbnede spillet og senere indlæsede i en kamp, ​​er bare hvor dejligt det hele ser ud. Fra indlæsningsskærme til karaktermodeller og kort ser alt imponerende ud – sandsynligvis den slags grafik, der vil stå op for hele generationen. At hoppe ind i et nyt kort kan være desorienterende i starten (de strålende vejr- og lysvirkninger sørger for det), men du finder snart en påskønnelse af, hvor meget arbejde der er blevet lagt til at gøre miljøerne uberørte. For yderligere visning af glæde skal du rulle gennem de forskellige menuer og bare tage et glimt af alle kunst i spillet, som der er at opdage. Disse illustrationer viser ofte Ash Williams og co. I forskellige situationer-dem, du måske allerede har fundet dig selv i, i spillet-og hver af dem er storslåede.

Først var jeg bekymret for, at Evil Dead: spillet skulle have for meget foregå. Det ser dog ud til at have indgået en almægtig balance med hensyn til at have indhold på tilbud uden at efterlade dig overvældet. Når du først begynder en kamp som en overlevende, er der så meget at gøre; Ikke kun samler du forskellige nøgleartikler, så du kan dæmpe dæmonen, men du samler ressourcer (inklusive Shemps cola og lyserøde f ***) og knusende kranier, mens du arbejder sammen. Som en dæmon strejfer du om kortet, der tænder dig selv op, mikromanerer dine enheder og senere tager ledelsen i dine egne kløer, når du bliver involveret i handlingen. For at sige det enkelt, er du aldrig tilbage med at gøre det samme for længe, ​​og på grund af dette føles det ikke svært at fortsætte. Måske bliver løkken kedelig efter flere på hinanden følgende timer med at forsøge at genopleve Ash Williams ‘mest ubehagelige øjeblikke, men når du lander en tilfredsstillende, gory efterbehandler på Deadite efter Deadite, føles som en badass regeringsperiode overlegen.

Afbalancering vil vise sig at være et problem Moreso over tid

"" Dette er en Demon Warlord. Ja, det er ondt.

Evil Dead: Spillet er ikke uden dets mangler. At have så meget at gøre under en enkelt kamp kan blive udmattende – især uden et team af venner til at forstærke oplevelsen. Gameplay -sløjfen gør sit absolut bedste, men løbet mod tiden for at gennemføre mål vil udgøre problemer for nogle, især dem, der spiller som dæmon.

Mens jeg primært spillede Survivor under min stint med Evil Dead: spillet, administrerede jeg et par spil som dæmon (og jeg vandt endda et!), Og afbalanceringsspørgsmål var allerede tydelige. For fire overlevende kan det være let at tackle en enkelt dæmon, hvis de er koordineret. Den eneste grund til, at jeg vandt en enkelt kamp som en dæmon, var fordi nogen frakoblet halvvejs igennem, og Henrietta skabte ødelæggelse på de resterende tre i løbet af de sidste par minutter af kampen. Alligevel har jeg set sidstnævnte ske gentagne gange, da jeg har henvendt mig til slutningen af ​​en kamp: Demon indkalder en bossenhed, og de overlevende vil samles rundt og nærkamp boss -enheden til deres død. Når det sværmes med motorsager, hammere, spyd og mere, bliver det næsten umuligt at flytte i sikkerhed og give din bossenhed en anden chance i livet. At spille som en dæmon er hårdt, og jeg føler, at det er beregnet til at have et meget højere færdighedsloft end Survivor – men dette vil uden tvivl forårsage flere problemer, da Survivor Squads gør runderne. Især hvis dette spil lander i hænderne på mere afslappede spillere, der henter det til IP, snarere end til en hardcore multiplayer -oplevelse.

En komplet mangel på tilgængelighedsmuligheder undergraver resten af ​​spillet

Afbalancering er ikke det eneste problem, der kan føre et par spillere til frustration. Evil Dead: Spillet mangler også overraskende tilgængelighedsmuligheder. Den første ting, jeg bemærkede, er følsomheden. Dette kan justeres i indstillingerne for de overlevende, men selv ved den laveste følsomhed kunne jeg finde mig selv at blive svimmel på grund af mine egne musebevægelser. Hvad angår dæmoner, er aftalen endnu værre; Der er ingen mulighed for at ændre følsomheden, mens du roaming, og du kan heller ikke slukke for bevægelsessløring, medmindre du hopper ind i spillets filer på pc.

Hvad jeg også fandt, at jeg var temmelig underlig fra et multiplayer-spil, er det faktum, at der er stemmekommunikation, men der er ingen mulighed for push-to-talk. Dette ville have været fint for det meste, hvis jeg ikke behøvede at lytte til en fyr, der knuste på chips i et helt spil, mens jeg gav holdinstruktionerne mellem mundfulde. Heldigvis kan du dæmpe støjende spillere, men det ville være dejligt at se en push-to-talk-mulighed, der snart er tilføjet, så vi kan spille kampe og kommunikere uden at høre allierede spise væk eller tale med deres forældre i baggrunden.

"" Den rigtige dæmon er i mulighederne.

Tilgængelighed i videospil er en ret stor aftale for mig, så jeg blev skuffet over at se det grundlæggende manglende. Mens manglen på følsomhedsskalering og push-to-talk var de største problemer for mig personligt, mangler spillet også tilgængelighedsmuligheder for farveblinde spillere, du kan ikke genindstille nøgler, og du kan ikke foretage nogen justeringer af undertekster eller deres størrelse. Dette efterlod mig en sur smag i min mund i det store og hele. Jeg håber bestemt at se disse indstillinger føjet til spillet i fremtiden, men lancering uden dem føles utroligt afvisende for spillere, der har brug for disse indstillinger til rådighed for dem. Det er 2022, kom.

Evil Dead: Spillet er en god tid, om end krævende (det ser ud til, at en-spiller-missioner har alle kæmper), men det lader sig virkelig ved ikke at have grundlæggende tilgængelighedsindstillinger til rådighed for spillere. Selve spillet er bestemt imponerende med hensyn til dets friske gameplay og bemærkelsesværdige grafik, og der er sjovt at være for fans af Evil Dead og Sam Raimi. Imidlertid vil horrorfans uden tilknytning til serien sandsynligvis finde sjovere i alternative multiplayer-horror-spil, og de vil sandsynligvis også finde flere tilgængelighedsvenlige spil.