HomeNewsAnimal Crossing New Horizons-anmeldelse: en anden must-play Switch klassiker fra Nintendo

Animal Crossing New Horizons-anmeldelse: en anden must-play Switch klassiker fra Nintendo

Animal Crossing New Horizons er en anden Switch-triumf, der slutter sig til konsolens Mario- og Zelda-poster som en diskutabel serie bedst – og det gør det med vildledende enkle justeringer og opgraderinger.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild var en dristig genindtagelse af Zelda-seriens konventioner, hvor han på mange måder tog Link tilbage til 1986 og bygger derfra. Super Mario Odyssey tog en lignende tilgang, men i stedet bygget på kernekoncepterne i Marios første 3D-udflugt fra 1996. Animal Crossing New Horizons gør et lige så godt stykke arbejde med at levere en klassiker til alle tider som disse spil, men det gør det mere enkelt.

Sandheden er, at Animal Crossing ikke var brudt til at begynde med, så det behøver ikke at blive rettet. I modsætning til 3D Mario og Zelda har den heller ikke haft næsten så meget tid eller så mange poster, hvor formlen kunne bære tynd. Det er gået otte år siden den sidste ‘rigtige’ Animal Crossing, og mange fans ville sandsynligvis have været tilfredse med et spil, der simpelthen gav mere af det, men i high definition. New Horizons er faktisk mere end det, men ved at foretage smarte ændringer og tage signaler fra andre spil for at levere det bedste dyre krydsning til dato.

Resultatet er et spil, der tilbyder lidt mere struktur for dem, der ønsker det, mens de forbliver helt åbne. Det er et spil, der også låner fra Minecraft og Stardew Valley. Af afgørende betydning, men som de kritikerroste Mario og Zelda titler på Switch, mister det ikke synet af, hvad der gjorde Animal Crossing magisk til at begynde med.

Kerneudtrykket, der adskiller dette spil er, at snarere end at flytte ind i en ny by, du er på udkig på en ‘Ørken ø-ferie’. Spillet begynder med, at du flyver til en uberørt ø, takket være det kapitalistiske ikon Tom Nook, og i stedet for at stille dig op med et hjem og et lammende lån giver Nook i stedet de blotte grundlæggende: et telt. Fair nok. Du får et par dyr sammen. Selv Nook opererer ud af et telt, selvom han var rig, pakket han også sit golfputt-praksis-sæt. Naturligvis.

Sådan tilbyder New Horizons en mere begrænset og instrueret struktur for nye i serien. Tidligt har du mindre at bekymre dig om, og endnu mindre mobilitet – dele af din ø er over floder og op store store avsatser uden for rækkevidde. Serieveteraner ved hvad de skal gøre iboende, men NPC’er som Nook og dine kolleger vil tilbyde vejledning. Med tiden låser du op i fuld udforskning af øen ved at oprette genstande til at hoppe over floderne og klatre på avsatserne. Du betaler også temmelig hurtigt dit telt og tager et lån til et hus, der skal bygges. Snart nok begynder øen at travle, og med det kommer den klassiske Animal Crossing-følelse helt ned til introduktionen af ​​fanfavorit Isabelle og musik, der gradvist bliver travlere og mere kompliceret med den mere infrastruktur, din ø har.

Der er en reel følelse af vækst og ejerskab her, ikke kun over dit lille jordgrund og værelser inde i det, men over hele øen. Fordi der ikke er noget der, når du ankommer – ingen togstation, ingen butikker, ikke engang andre beboere – har du absolut kontrol over mere eller mindre alt. Når hæftebygninger som butikker og museum ankommer, vælger du hvor du skal placere dem. Du gør det samme for alle huse, broer og anden nøgleinfrastruktur.

Forbedrede værktøjer strækker sig efterhånden til ting som design af mønstre, der kan bruges til at tilpasse møbler, tøj eller endda din karakter, og til sidst har du endda værktøjer til at terraformere øen på enkle måder fra at lægge forskellige materialer til at ændre terræn til at skabe eller fjernelse af floder eller klipper. Alt dette bidrager til den overvældende følelse af ejerskab, du har over øen. At invitere folk over til en multiplayer-session handler ikke kun om at vise et massivt hus nu – det handler om at vise sig alt. Vejen til at have en fuldt tilpasset ø er imidlertid en lang, og den bedst krydses ved at spille lidt og ofte snarere end i gargantuanske otte-timers sessioner.

At køre denne gradvise progression er et skabende og ressourceindsamlingselement til spillet, der føles som om det sandsynligvis skylder lidt til Minecraft og Stardew Valley. Dine nøgleværktøjer som økser, skovle, fiskestænger og bugnet har alle flere lag af kvalitet, for eksempel der hver kræver forskellige materialer at udforme og hver har en anden holdbarhed – fordi, ja, disse nøgleelementer går i stykker nu.

Nogle kan synes dette er irriterende, ved jeg, men det passer med det afslappende tempo og fornemmelse af Animal Crossing. Intet er nogensinde et travlt, og når du arbejder frem og tilbage på ture til og fra butikken for at sælge ting, du har samlet for at afbetale dit huslån, tager det et øjeblik at lave nogle former, der passer lige ind i strømmen af ​​ting . Faktisk hjælper det endda: det er generelt mere værdifuldt at sælge håndlavede genstande som håndlavede senge, klædeskabe og plantepotter i stedet for de råvarer, der fremstiller disse varer kræver.

Mange af ideerne, der kommer til udtryk i New Horizons, er dem, der er vokset i serien i et stykke tid. New Leaf introducerede malm, der kunne smadres med sten og bruges til at tilpasse møbler. Nu er de ting, der falder fra minebrug, nøglefremstillingsmaterialer som sten, jern og ler. Tilpasning, når den først er låst op, finder også sted på en håndværksbænk. I denne forstand er håndværk en meget naturlig forlængelse af, hvad serien gjorde før.

Meget af dette gælder også for resten af ​​New Horizons. I stedet for en båd tager du et fly ud til en anden øde ø for ressourceindsamlingsture, og når du gør det er der også chancen for, at du måske finder en ny karakter til at friste til dit øparadis. Du kan stadig donere dyreliv og fossiler til museet, som nu er langt større og mere overdådigt end før. Alt dette er en del af den smarte Animal Crossing-formel, der langsomt synker sine kløer i dig, indtil du obsessivt spiller dagligt. Alt andet om spillet er genialt designet til at hjælpe denne proces med assimilering, fra muntre menuer til de snacks skrevet og godt karakteriserede naboer.

Når vi taler om at spille dagligt, er en ny funktion, jeg ikke har adresseret endnu, Nook Miles, som på et tidspunkt er et præstationssystem i spillet og en ny valuta. Miles tjenes ved at udføre betydelige opgaver som at gøre ting for første gang eller gøre visse ting dagligt, og de miles, du tjener, bruges derefter til at betale din første feriepakke sammen med Tom Nook. Når det er gjort, kan du fortsætte med at tjene og tilbringe miles på en speciel terminal. Miles kan bruges til at købe unikt udstyr, oprette opskrifter og karaktertilpasningsmuligheder som hårstilarter. Milesystemet er nyttigt, da det afkobler visse progressioner fra dine kontanter, men også giver dig ting at sigte mod hver dag – igen tilbyde struktur til dem, der måske finder Animal Crossings komplette åbenhed overvældende.

Arten af ​​dyrekrydsning har ikke ændret sig. Det betyder, at de, der finder seriens afslappede karakter afskrækkende i fortiden, stadig finder det så her. Animal Crossing er ikke et spændende spil – hvor de fleste videospil er den digitale ækvivalent til en rutsjebane, er denne serie en halvhastighedsvirvel på tekopperne; og det er okay. Animal Crossing er afslappet, men det er ikke mangelfuldt – det er faktisk det modsatte, fuldt spændt med entusiasme og glæde over enhver lille ting i sin charmerende verden.

Animal Crossing er en vanskelig slags spil at gennemgå, da spillets dedikation til uret i virkeligheden betyder, at der er meget af det, jeg ikke har set. Jeg aner ikke hvad der sker på din fødselsdag eller til jul f.eks. Men på to uger med det endelige spil har jeg set min ø vokse fra en lille lille landsby til en travl landsby af slags – og jeg føler en dyb forbindelse til alle aspekter af byen, som jeg planlagde, fra det optimerede til effektivitetslayout af butikkerne ved floden omformet jeg og træskoven op mod nord, som jeg importerede ved at plante frugt fra andre øer.

Animal Crossing: New Horizons er alt, hvad jeg håbede, at det ville være, og det er endnu en stjernernes udgivelse, der viser en selvsikker Nintendo når det er bedst. Det er fremragende, og er let en anden must-own Switch-titel – i det mindste hvis du kan forstå og omfavne Animal Crossings unikt dovne tempo.